تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی راهی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی می‌شود که در این مرحله از مسابقات مقدماتی جام جهانی، باید با دو تیم فوتبال قرقیزستان و امارات بازی کند.

امروز ایران – قرقیزستان در مقدماتی جام جهانی/ نبرد با مرموزهای قرقیز

به گزارش قدس آنلاین، تیم قرقیزستان که پیش از این در استانبول اردوی خود را برای بازی ایران برپا کرده بود، وارد اصفهان شد تا در این بازی که ساعت ۱۹:۳۰ امروز برگزار می شود پای به فولادشهر بگذارد.

*حریف مرموز

ماکسیم لیسیتسین،سرمربی قرقیزستان آماده است تا تیم ملی این کشور را به قلمروهای ناشناخته هدایت کند، زیرا این تیم آسیای مرکزی به دنبال اولین حضور خود در جام جهانی فیفاست. این مربی روس پس از پایان دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ عربستان سعودی، هدایت تیم ملی قرقیزستان را برعهده گرفت؛ جایی که سرمربی پیشین، استفان تارکوویچ، تیم را به رتبه دوم گروه D رساند.

لیسیتسین که در ژوئن به این سمت منصوب شد گفت: «به همراه کل تیم، با هیجان فراوان منتظر مرحله سوم هستیم و معتقدم در این مرحله تجربیات و احساسات جدیدی کسب خواهیم کرد که امیدوارم مثبت باشد. قبل از اردوی تمرینی به صورت رسمی معرفی شدم، اما قبلاً با گروه بزرگی از بازیکنان کار کرده‌ام و با آن‌ها و توانایی‌هایشان آشنا هستم».

مسابقات آن‌ها با سفر به ایران برای رویارویی با این تیم در روز پنجشنبه آغاز می‌شود و سپس در روز سه‌شنبه میزبان ازبکستان، رقیب آسیای مرکزی خود، در ورزشگاه دولن اومورزاکوف خواهند بود.

هر دو بازی چالش‌برانگیز خواهند بود، زیرا قرقیزستان در رده ۱۰۲ جهان قرار دارد، درحالی که ایران در رتبه ۲۰ و ازبکستان در رتبه ۶۱ قرار دارند. با این‌حال، لیسیتسین در آماده‌سازی تیمش باید به عوامل دیگری نیز توجه کند.

او افزود: «آماده‌سازی‌ها طبق برنامه پیش می‌رود، اما با مشکلات لجستیکی در انتقال گروه بزرگی از بازیکنان به اردوی تمرینی مواجه هستیم و به همین دلیل تیم با تأخیر کامل شد. ما همچنین در سفر به محل برگزاری اولین مسابقه (فولادشهر) و همچنین در بازگشت به بیشکک برای بازی دوم با مشکلات حمل و نقل مواجه خواهیم بود».

*سلاح کشنده ایران

ایران در حالی در این مرحله از مسابقات مقدماتی جام جهانی برابر تیم های مورد اشاره قرار خواهد گرفت که در آخرین بازی‌هایش برابر این دو تیم مهدی طارمی موفق به زدن پنج گل شده است.

مهدی طارمی در آخرین بازی‌های تیم ملی ایران برابر قرقیزستان و امارات سه گل به تیم ملی قرقیزستان و دو گل به تیم ملی امارات زده است. دیدارهای تیم ملی ایران برابر قرقیزستان در مسابقات جام کافا و مسابقه ایران برابر امارات در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال گذشته برگزار شد.

در مسابقه ایران برابر قرقیزستان در سال گذشته دو گل از ۵ گل تیم ملی فوتبال کشورمان را هم سردار آزمون به ثمر رسانده بود.

به جز پنج گل مهدی طارمی برابر قرقیزستان و امارات در مسابقات سال گذشته، حضور امروز او در تیم اینتر میلان بعد اعتباری او را در فیفا دی اخیر برابر این دو حریف بالاتر می برد. تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله اخیر مسابقات مقدماتی جام جهانی به جز تیم های ملی قرقیزستان و امارات با تیم های فوتبال ازبکستان، قطر و کره شمالی روبه‌رو خواهد شد.

دو تیم برتر این گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.